خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی چه مزایایی دارد؟ ویژگی‌های رنگ ترافیکی چیست؟ رنگ ترافیکی برای خط کشی پارکینگ به چه صورت استفاده می‌شود؟ برای خط کشی پارکینگ‌ از انواع مختلف رنگ‌ها استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها رنگ ترافیکی است. رنگ ترافیکی نوع خاصی از رنگ‌ها با ثبات و دوام بالا و مقاوم نسبت به تغییرات جوی است. این رنگ یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها برای خط کشی است. اگر به دنبال آشنایی کامل با خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی جهت استفاده از این رنگ برای خط کشی پارکینگ خود هستید، با این مطلب از کارویس همراه باشید.

مزایای خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی

یکی از اقداماتی که جهت ایجاد ایمنی در پارکینگ‌های عمومی انجام می‌شود، خط کشی است. خط کشی پارکینگ با هدف مشخص کردن جای پارک هر خودرو، تعیین نقاط اختصاصی پارکینگ مانند پارکینگ مخصوص معلولین و هدایت خودروها و رانندگان داخل پارکینگ انجام می‌شود. برای خط کشی پارکینگ از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها رنگ ترافیکی است. کاربرد اصلی خط کشی پارکینگ، خط کشی جاده‌ها، خیابان‌ها و معابری است که در فضای باز قرار دارند و تغییرات جوی در کمرنگ شدن یا پاک شدن‌ آن‌ها تاثیر دارد. ان رنگ در محل‌های پر رفت و آمد استفاده می‌شود و دائما در معرض بارش باران، تابش آفتاب و تغییرات آب و هوایی است و در عین حال ماندگاری بالایی دارد. مزایای خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی به شرح زیر است:

قدرت نفوذ بالا

رنگ‌های ترافیکی قدرت نفوذ بالایی دارند و ثبات آن‌ها نسبت به دیگر انواع رنگ‌ها بیشتر است. این رنگ‌ها به خوبی به سطح زیر خود نفوذ کرده و یک لایه مقاوم روی آسفالت ایجاد می‌کنند که به راحتی از بین نرفته و ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارند.

مقاومت در برابر تابش خورشید

تابش خورشید یکی از عوامل مخرب در از بین رفتن رنگ‌ها و کمرنگ شدن آن‌ها است. رنگ‌هایی که دائما در معرض تابش نور خورشید قرار دارند، خیلی زود رنگ پریده شده و کمرنگ می‌شوند. البته این موضوع در مورد رنگ‌های معمولی است و رنگ ترافیکی به دلیل ترکیباتی که دارد، در برابر نور خورشید و اشعه آن مقاوم است و حتی در طولانی مدت هم رنگ خود را حفظ کرده و کمرنگ نمی‌شود.

مقاوم در برابر عوامل محیطی

یکی دیگر از مزایای خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی، مقاومت در برابر عوامل محیطی است. علاوه بر تابش خورشید، بارندگی نیز باعث از بین رفتن رنگ‌های سطح معابر و جاده‌ها می‌شود اما رنگ ترافیکی نسبت به آن‌ها مقاوم است.

مقاومت سایشی

یکی دیگر از مزایای استفاده رنگ ترافیکی به منظور خط کشی پارکینگ، مقاومت سایشی است. پارکینگ محلی پر رفت و آمد است و رنگ‌هایی که کف آن و برای خط کشی پارکینگ استفاده می‌شوند، معمولا در اثر رفت و آمد خودرو و برخورد با چرخ آن کمرنگ می‌شوند. رنگ ترافیکی اما نسبت به این موضوع هم مقاوم است و در اثر رفت و آمد خودروها و سایش لاستیک خودرو با آسفالت از بین نرفته و کمرنگ نمی‌شود.

سرعت بالای خشک شدن

از دیگر مزایای استفاده از رنگ ترافیکی برای خط کشی پارکینگ می‌توان به سرعت بالای خشک شدن این نوع رنگ اشاره کرد. این ویژگی به خصوص برای رنگ آمیزی پارکینگ‌ها اهمیت زیادی دارد. در حالت عادی و زمانی که پارکینگ با رنگ‌های معمولی خط کشی می‌شود، باید چند روز یا چند ساعتی را بسته بماند تا رنگ کاملا خشک شده و در اثر رفت و آمد کمرنگ یا بهم ریخته نشود. رنگ ترافیکی اما خیلی زود خشک شده و این ویژگی کمک می‌کند که نیازی به بستن پارکینگ و بهم ریختن برنامه کاری آن نباشد.

نگهداری از خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی

نگهداری از خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی بسیار ساده است. همان‌طور که گفته شد این رنگ نسبت به سایش، تابش آفتاب و بارندگی و رطوبت مقاوم است، بنابراین جای نگرانی نسبت به پاک شدن این رنگ است. پارکینگ‌هایی که با این رنگ خط کشی می‌شوند را می‌توان به راحتی با آب یا مواد شوینده شستشو کرد. در صورتی که این رنگ توسط نیروهای ماهر اجرا می‌شود، ماندگاری آن بالاتر بوده و نگهداری از آن نیز ساده‌تر خواهد بود. خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی توسط تیم کارویس زیر نظر متخصصین و با استفاده از به روزترین دستگاه‌های خط کشی، انجام می‌شود.